سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سجاد استکی در گفتگو با روزنامه خراسان: اگر از من بخواهند در سبزوار می مانم

دبیر فدراسیون هندبال:

تیم هندبال ثامن الحجج (ع)سبزوار افتخار ایران در آسیاست
  خراسان رضوی - مورخ یکشنبه 1394/03/17 شماره انتشار 18988

مربی تیم هندبال ثامن الحجج (ع)سبزوار:لیگ امسال فرسایشی، خسته کننده و طولانی مدت بود!

سبزوار-پورسخاوت

تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار در بازی پایانی رقابت های لیگ برتر کشور توانست تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان را شکست دهد و برای سومین سال متوالی، مقتدرانه قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شود .به گزارش خبرنگار خراسان، حضور ثامنی ها درلیگ برتر امسال از همان ابتدای راه با اتفاقات زیادی همراه بود."رافائل کاستلو"در 4 بازی هدایت این تیم را بر عهده داشت اما در ادامه به دلایل نامعلومی تیم ثامن را ترک کرد. اگرچه ثامنی ها دلیل رفتن او را مشکلات خانوادگی اعلام کرده بودند اما شنیده ها حاکی است که وی تمایل داشت علاوه بر سرمربیگری تیم ثامن الحجج(ع)سبزوار، هدایت تیم ملی هندبال کشورمان را نیز بر عهده داشته باشد. در ادامه"حمید شجاع" از پیشکسوتان هندبال سبزوار که مدتی نیز به عنوان مربی تیم در کنار «رافائل کاستلو» حضور داشت،سرمربیگری تیم را عهده دار شد و توانست در 10 بازی روی نیمکت بنشیند؛ اما ثامنی ها برای حضوری مقتدرانه در مسابقات آسیایی به دنبال مربی جدیدی بودند که پس از ارزیابی و پیگیری های لازم، مربی جدید بلاروسی تبار سکاندار هدایت تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار شد. این مربی نیز در مجموع 7 بازی را مربیگری کرد و با این تیم قهرمان لیگ برتر هندبال ایران شد.

رقابت تیم ها برای قهرمانی

یکی از بازیکنان تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار با بیان این که لیگ برتر امسال زیبایی خاصی داشت ،به خراسان گفت: در لیگ برتر هندبال امسال شاهد حضور بازیکنان خوب ایرانی و خارجی در تیم ها بودیم که همین مسئله باعث رقابت بیشتر بین تیم ها و بازیکنان شده بود."سجاد استکی" با بیان این که تیم ها در لیگ امسال به خوبی ظاهر شده بودند ،تصریح کرد: همه تیم ها برای پیروزی و قهرمانی به میدان آمده بودند ولی ما توانستیم با تلاش و کوشش بازیکنان، قهرمان لیگ برتر شویم.وی با اشاره به این که سخت ترین و قوی ترین حریف ما در لیگ امسال تیم منیزیم فردوس بود ،عنوان کرد: ما با قدرت در برابر این تیم ظاهر شدیم،اما به سختی توانستیم آن را شکست دهیم. وی درپاسخ به این سوال که آیا فصل آینده در تیم ثامن الحجج(ع)سبزوار حضور دارد یا نه، گفت: این مسئله بستگی به باشگاه و درخواست آنان دارد که اگر از من بخواهند می مانم وگرنه به تیم سپاهان می روم. البته درخواست هایی نیز از تیم های اروپایی دارم .

انتقاد به برگزاری لیگ برتر

یکی دیگر از بازیکنان تیم هندبال ثامن سبزوار با انتقاد از مسئولان قبلی فدراسیون هندبال به خراسان گفت: متاسفانه نبود برنامه ریزی خوب و تغییرات در فدراسیون هندبال باعث شد لیگ برتر دیرتر از زمان مقرر به پایان برسد."مهدی بیجاری" با تاکید براین که نه تنها لیگ هندبال ایران بلکه ورزش ما نیاز مند حضور حامیان مالی مختلف است، افزود: این مسئله باعث افزایش تعداد تیم ها، پویایی بیشتر لیگ و حضور بهتر بازیکنان می شود.

حضور بازیکنان خوب در ایران


سرمربی تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار نیز در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه خراسان با اظهار خوشحالی ازقهرمانی تیمش در لیگ برتر هندبال کشور، گفت: خوشحالم که توانستیم با اقتدار قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شویم."گنادی ولادیمیر کالیپو" با بیان این که قهرمانی شیرین ترین آرزوی هر مربی است افزود: امیدواریم در  مسابقات آسیایی درخشش داشته باشیم تا با کسب نتایج خوب ،بهترین هدیه را به ایرانی ها تقدیم کنیم.

 وی درباره وضعیت آینده تیم  گفت:هنوز وضعیت تیم مشخص نیست اما سعی می کنیم برای حضور در فصل آینده با قدرت وارد شویم تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم. وی درباره برنامه اش برای حضور در مسابقات آسیایی نیز افزود:هنوز برنامه مشخصی در این زمینه نداریم .درا ین باره باید با مدیریت باشگاه صحبت کنیم. سرمربی بلاروسی تبار تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار با اشاره به این که در ایران بازیکنان خوب و با استعدادی را در تیم های مختلف دیده ام عنوان کرد: بازیکنان تیم های حاضر در لیگ ایران بسیار خوب و با استعداد هستند که اگر روی این بازیکنان بیشتر کار شود، در آینده شاهد رشد و پیشرفت آنان خواهیم بود.

لیگ فرسایشی

مربی تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار نیز با بیان این که لیگ امسال لیگ فرسایشی،خسته کننده و طولانی مدت بود، اظهار کرد: تعطیلی لیگ در فواصل مختلف به دلیل برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی، سبب شده بود بازیکنان فشار زیادی را در هنگام برگزاری تمرینات تحمل کنند."حمید شجاع" با بیان این که  تیم ها در مسابقات امسال از بازیکنان جوان بهتر استفاده می کردند افزود:تیم های حاضر نیز با قدرت و جدیت بیشتری لیگ را آغاز کرده بودند که همین مسئله در پویایی آن موثر بود. وی درباره وضعیت تیم ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: در حال حاضر شرایط خوبی داریم اما باید هر چه زودتر خود را برای مسابقات آسیایی که 16 آبان ماه شروع می شود آماده کنیم.

 ثامن الحجج(ع) افتخارایران در مسابقات آسیایی

دبیر فدراسیون هندبال ایران در گفت وگو با خراسان گفت: تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار به عنوان یکی از نمایندگان ایران اسلامی در مسابقات آسیایی، مایه مباهات و افتخار کشور است. "فرامرز می آبادی" با بیان این که خوشبختانه امسال شاهد برگزاری مسابقاتی خوب و پویا بودیم ، افزود: امیدواریم بتوانیم در مسابقات آسیایی نیز با قدرت حاضر شویم.وی  با بیان این که امروز هندبال ایران در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد ، تصریح کرد: حضور حامیان مالی و شکل گیری تیم های قدرتمند در زمینه پرورش و ارتقای سطح هندبال ایران موثر است و ما امیدواریم که در آینده نیز شاهد تشکیل تیم ها و حضور بازیکنان ارزشمند باشیم. وی با اشاره به طرح فدراسیون هندبال در بحث استفاده تیم ها از 4 بازیکن ملی پوش و 2 بازیکن خارجی نیز افزود: این مسئله در پویا ترشدن و ارتقای سطح هندبال همه تیم ها موثر است و می تواند سطح رقابت را افزایش دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد