سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سومین روز مسابقات جام جهانی هندبال جوانان

در سومین روز از هجدهمین دوره رقابت‌های جام ‌جهانی هندبال جوانان در یونان، ایران به دنبال دو شکست پیشین از پرتغال نیز شکست خورد.



تیم ملی هندبال جوانان ایران پیش از این دو شکست را در این دوره از رقابت‌ها متحمل شده بود و تاکنون ضعیف‌ترین تیم این دوره از رقابت‌ها بوده است.

ایران در سومین دیدار خود با نتیجه ۳۶-۲۵ مقابل پرتغال مغلوب شد. دوآرته با ۷ گل زده موفق‌ترین بازیکن پرتغال بود، اما بهترین بازیکن زمین استکی از ایران بود که ۹ بار موفق به گلزنی شد.

نیمه اول این بازی با نتیجه ۱۷-۱۵ به سود پرتغال به پایان رسید.

به این ترتیب، ایران که در دو بازی قبلی‌اش ۹۰ بار دروازه‌اش باز شده بود، با احتساب این بازی تاکنون ۱۲۶ گل از رقبای اروپایی‌اش خورده است.

وب‌سایت فدراسیون جهانی هندبال، آقای رزمگر را به عنوان مربی ایران معرفی کرده و از قول او نوشته است: «پرتغال در بالا‌ترین سطح بازی کرد. ما در ۳۰ دقیقه اول بهتر بودیم، اما در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. حالا چاره‌ای جز پیروزی بر مجارستان و کانادا در بازی‌های بعدی خودمان نداریم.»

رولاندو فریتاس، سرمربی پرتغال، نیز قدرت شوت‌زنی ایران و موقعیت برابر دو تیم در نیمه نخست را تایید کرد.

ایران که بدون سرمربی در این رقابت‌ها شرکت کرده است در دو بازی اول نیز مقابل تیم‌های سوئد و اسپانیا با اختلاف فراوان شکست خورده بود و به این ترتیب همچنان بدون امتیاز در قعر جدول گروه قرار دارد.

محمدنقی ناری، سرمربی ایران، هنگامی که برای سفر به یونان به فرودگاه رفته بود، ناگهان از همراهی تیم ملی منصرف شد و از فرودگاه به خانه برگشت.

آقای ناری به عدم صدور مجوز خروج برای بازیکنان سرباز تیمش معترض بود. چند روز پیش از رقابت‌های هندبال جوانان جهان، تیم ملی وزنه‌برداری جوانان نیز برای اعزام به مالزی با همین مشکل مواجه شده بود.

کوروش باقری، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، نیز همچون محمدنقی ناری، به شدت نسبت به بی‌توجهی مسئولین ورزشی و نظامی در جمهوری اسلامی ایران معترض بود.

معضلات مربوط به خروج ورزشکاران مشمول از ایران و حضور آن‌ها در میادین بین‌المللی، بار‌ها مورد اعتراض فدراسیون‌های مختلف ورزشی قرار گرفته است.

در پی انصراف آقای ناری از همراهی تیم ملی، فدراسیون هندبال ایران نیز اعلام کرد که فعالیت‌های نقی ناری، سرمربی مستعفی تیم ملی هندبال جوانان ایران، به حالت تعلیق درآمده است.

در دیگر دیدارهای گروه D که ایران قعرنشین آن است، مجارستان که هنوز با ایران بازی نکرده، با نتیجه ۴۲ بر ۲۱ مقابل کانادا به برتری رسید.

سوئد و اسپانیا که بر ایران غلبه کرده‌اند نیز مقابل هم قرار گرفتند و در یک نبرد پایاپای، سوئدی‌ها با اختلاف یک گل مغلوب اسپانیا شدند.

کره جنوبی در یک دیدار حساس، با نتیجه ۳۱ بر ۳۰ مغلوب روسیه شد.

در روزی که بسیاری از بازی‌ها فقط با اختلاف یک گل به پایان رسید، بازی فرانسه و صربستان نیز همین شرایط را داشت و تا ثانیه‌های آخر با وضعیتی برابر پیش می‌رفت. این بازی را فرانسوی‌ها با نتیجه ۲۴-۲۳ به سود خود خاتمه دادند.

آلمان در مقابل برزیل، با نتیجه ۲۹-۲۳ به پیروزی رسید. جوانان دانمارک نیز با نتیجه یک‌طرفه ۳۸-۱۴ بر ونزوئلا غلبه کرد.

دانمارکی‌ها امسال در رقابت‌های بزرگسالان جهان به میزبانی سوئد نیز عنوان قهرمانی را نصیب خود کردند.

در سایر دیدار‌های روز سه‌شنبه در مسابقات هندبال جوانان جهان، تونس با اختلاف چشمگیر موفق شد شیلی نماینده آمریکای جنوبی را شکست دهد.

اسلوونی نیز از سد نروژ گذشت.

در دوره پیشین این مسابقات، تیم ایران به عنوان هفدهمی دست یافت. ایران در این رقابت‌ها که در مصر برگزار شد، موفق شد اسپانیا، قطر و گرین‌لند را شکست دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد