سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

وقتی هندبال اصفهان برای قهرمانی محتاج تفاضل گل می‌شود

وقتی هندبال اصفهان برای قهرمانی محتاج تفاضل گل می‌شود

خبرگزاری فارس: هندبال اصفهان که سال‌ها در عرصه باشگاهی کشور حکمرانی می‌کرد، در حال حاضر برای قهرمانی یکی از نماینده‌هایش چشم به تفاضل گل بهتر دوخته و لازم است مدیران ورزشی و باشگاه‌های استان در این‌باره آسیب‌‌شناسی کارشناسی انجام بدهند.....

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سال‌ها بود که قهرمانی لیگ باشگاه‌های کشور به نام تیم‌های اصفهانی سند خورده بود و سپاهان قهرمان مطلق این مسابقات لقب داشت، حتی در یک فصلی که این تیم نتوانست این عنوان را تکرار کند، قهرمانی به تیم ذوب‌آهن رسید.

با این حال در فصل جاری مسابقات لیگ برتر هندبال، از ابهت تیم‌های اصفهانی خبری نیست و قهرمانی تیم سپاهان منوط به تفاضل گل بهتر این تیم نسبت به دیگر تیم مدعی است.

به نظر می‌رسد در صورت برد احتمالی دو تیم سپاهان و ثامن در دیدارهای آینده لیگ، تفاضل گل مثبت تعیین کننده تیم قهرمان باشد و با توجه به اینکه در حال حاضر سپاهان تفاضل بهتری نسبت به حریف دارد، باید از این امتیاز به خوبی استفاده کند.

اما این قهرمانی باید مورد آسیب شناسی جدی قرار گیرد که چرا تیم همیشه قهرمان سپاهان که در طول فصل‌های گذشته تنها در دربی هندبال اصفهان احتمال نتیجه نگرفتنش وجود داشت، در این فصل تاکنون 2 شکست را تجربه کرده است.

تیم سپاهان نسبت به دوره‌های گذشته تغییر چندانی در ترکیب تیمش نداشته و شاید بتوان مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در این تیم را تغییر کادر فنی دانست اما اینکه چرا این تیم نمی‌تواند یک قهرمانی مقتدرانه را برای هندبال اصفهان به ارمغان بیاورد، سؤالی است که کادرفنی این تیم و مدیر عامل باشگاه سپاهان که سال‌ها ریاست فدراسیون هندبال را برعهده داشته و به طور طبیعی در این خصوص صاحب نظر است، باید در مورد آن پاسخ‌گو باشند.

جدا از بحث قهرمانی، وضعیت تیم هندبال ذوب‌آهن نیز در این فصل رضایت‌بخش نبوده است.

این تیم که به طور معمول حریف جدی سپاهان در راه کسب قهرمانی بود، در این فصل تاکنون نتوانسته نتیجه بهتری از رده سومی کسب کند و با توجه به رقابت شدیدی که بین 2 تیم سپاهان و ثامن برای قهرمانی وجود دارد، احتمال نایب‌قهرمانی این تیم به طور تقریبی صفر است.

به خطر افتادن قهرمانی و نایب‌قهرمانی تیم‌های اصفهانی در فصل جاری لیگ برتر هندبال، زنگ خطر را برای این رشته که استان اصفهان به عنوان قطب اصلی آن محسوب می‌شود، به صدا درآورده و باید این زنگ خطر به درستی شنیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد