سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

تنها نماینده ورزش خراسان در آسیا


هندبال سبزوار، جهانی می شود؟


گزارشی از روند آماده سازی تنها نماینده آسیایی ورزش خراسان ؛


هاشم رسایی فر -تیم هندبال ثامن الحجج(ع) پس از سال‌ها که هندبال سبزوار نماینده ای قابل در لیگ نداشت، لیگ گذشته را با نایب قهرمانی به پایان برد تا هندبالیست های سبزواری یکی از 2 نماینده ایران در مسابقات پیش روی جام باشگاه های آسیا باشند.


سالنی کاملا هندبالی - وارد سبزوار که می شوی از ورزشی‌ها گرفته تا آن هایی که حتی سروکاری با ورزش ندارند ، نشان سالن ورزشی سربداران را که می جویی با علاقه و حوصله راهنمایی ات می کنند به مرکز استعداد پروری هندبال شهر ، استان و بلکه کشورشان.
سالن سربداران سبزوار که از سال گذشته به طور کامل در اختیار باشگاه ثامن الحجج(ع) قرار گرفته کمتر ساعاتی از شبانه روز وقت نفس کشیدن دارد. از تمرینات تیم های لیگ برتری هندبال بانوان و آقایان گرفته تا مدارس هندبالی که برای پرورش استعداد ها راه اندازی شده تمام وقت سالن سربداران را به هندبال اختصاص داده و به جرأت می توان گفت از 24 ساعت شبانه روز 18 ساعت سالن هندبال در آن تمرین می شود و بس.
قوی تراز سال گذشته
هندبالیست های ثامن الحجج(ع) سبزوار که لیگ گذشته را با نایب قهرمانی به پایان رساندند لیگ پیش رو که از اولین روز مهر ماه سوت آغاز آن به صدا در خواهد آمدرا با انسجام و برنامه ریزی بهتری آغاز خواهند کرد. این گفته قاسم شعبانپور است، سرمربی این تیم. او می افزاید: کار برای ما خیلی سخت تر از سال گذشته است چرا که امسال علاوه بر حضور در مسابقات لیگ باید خودمان را آماده مبارزه با تیم های باشگاه های آسیا کنیم.
ما اکثر نفراتی که سال گذشته در تیم بودند را نگه داشتیم و برای این که تیم بهتری داشته باشیم تمام بازیکنان سبزواری حاضر در سایر تیم های لیگ را به خدمت گرفتیم .علاوه براین در پست هایی که احساس نیاز بیشتری می کردیم و باید تقویت می شد بازیکن های دیگری به خدمت گرفته شده است. همچنین باید بگویم یکی دو بازیکن خارجی نیز به ترکیب تیم اضافه خواهد شد که اولک اوکراینی یکی از آنهاست که به تازگی در تمرینات تیم حاضر شده است.
شعبانپور درخصوص برنامه های این تیم برای حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا می گوید: ما برای شرکت در این مسابقات به دنبال این هستیم تا بهترین بازی هایمان را به نمایش بگذاریم تا به هدفمان که حضور در جمع 2 تیم صعود کننده به مسابقات جام باشگاه های جهان است دست پیدا کنیم.
اول مهر اولین بازی لیگ در سبزوار
طبق برنامه قرعه کشی شده توسط فدراسیون هندبال ، لیگ برتر از اول مهر ماه آغاز خواهد شد که تیم هندبال ثامن در اولین دیدار خود با شهرداری تبریز در سبزوار دیدار خواهد کرد. این تیم همچنین 7 مهردر هفته دوم از مس کرمان میزبانی خواهد نمود و یک هفته بعد از آن یعنی 14 مهر در تهران برابر نیروی زمینی ارتش به میدان خواهد رفت. گویا بعد از پایان هفته سوم این تیم دیدار دیگری برگزار نخواهد کرد و خود را برای حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا آماده خواهد کرد.
همکاری با اتلتیکو مادرید اسپانیا
کلدیوسانچز ، مدیر روابط بین الملل باشگاه اتلتیکو مادرید که تیم هندبال این باشگاه توانست در مسابقات قهرمانی جام باشگاه های جهان در سال 2012 عنوان قهرمانی را به دست آورد به دعوت مسؤولان باشگاه ثامن الحجج(ع) در طول 3 روز اقامت در ایران به سبزوار سفر کرد و در مورد مسائل فرهنگی و ورزشی بین 2 باشگاه تبادل نظر کرد.
سانچز با اشاره به شرایط هندبال در سبزوار و نحوه عملکرد تیم هندبال ثامن الحجج(ع) گفت: از این که این چنین باشگاهی در شهری همانند سبزوار فعالیت می کند قدری تعجب کردم و سطح هندبال را در این باشگاه بسیار بالا احساس کردم و به دلیل این که باشگاه اتلتیکو مادرید و ثامن الحجج(ع) سبزوار بتوانند با هم ارتباط بیشتری داشته باشند نظرم را به مقامات باشگاه منتقل خواهم کرد و به دنبال این خواهیم بود تا برنامه های مشترکی را در 2 کشورایران و اسپانیا دنبال کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد