سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

کناره گیری ثامن الحجج از لیگ هندبال


در پی اتفاقات بازی ثامن‌الحجج سبزوار و مس کرمان؛


قاسم شعبان‌پور تهدید کرد:



تکلیف را روشن نکنند، هر سه تیم باشگاه را از لیگ‌های هندبال بیرون می‌کشیم

سرمربی تیم هندبال ثامن‌الحجج سبزوار اعلام کرد در صورتی که فدراسیون با لغو بازی‌های هندبال برخورد نکند، تیمش در ادامه مسابقه‌های لیگ شرکت نخواهد کرد.

قاسم شعبان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه در بازی با مس کرمان حاشیه‌هایی به وجود آمد که موجب تاسف من و همه علاقه‌مند به هندبال شد. در حالی که جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر برای تماشای مسابقه هندبال تیم‌های ثامن‌الحجج سبزوار و مس کرمان به سالن آمده بودند، حرکات ناشایست بازیکن مس کرمان در نهایت بازی را به حاشیه برد.

وی تشریح کرد: در شروع این مسابقه تیم ما با 10 اختلاف گل از حریف جلو افتاد و حتی نیمه نخست را هم با همین اختلاف به سود خود به پایان برد. در حالی که همه چیز به نفع تیم سبزوار پیش می‌رفت یک خطا از مهدی بیجاری باعث شد تا یک کارت قرمز بگیرد و از زمین اخراج شود. طبعا اخراج وی اعتراض هواداران را به دنبال داشت.چند دقیقه بعد رحیم مومنی نیز یک ضربه پنالتی زد که توپش به صورت دروازه‌بان حریف اصابت کرد. طبق قوانین هندبال اگر دروازه‌بان ایستاده باشد و توپ به صورتش بخورد مهاجم باید اخراج شود. البته من معتقدم که دروازه‌بان حریف در حال حرکت بود و مومنی نباید اخراج می‌شد.

سرمربی تیم ثامن‌الحجج سبزوار با انتقاد از رفتار یکی از بازیکنان تیم مس کرمان گفت: شماره 14 کرمان بعد از این موضوع چند بار با حرکات تحریک‌آمیز فضای بازی و جو سالن را متشنج کرد و چند بار به سمت هواداران حرکات ناشایست انجام داد. همین موضوع موجب شد تا چند بطری آب از سوی هواداران به سوی او پرتاب شود و جریان بازی مختل شود. سرپرست تیم کرمان نیز به وسط زمین آمد و شرایط بازی از حالت عادی خارج شد.

وی ادامه داد: اما ما با تماشاگران صحبت کردیم و حدود 50 نیروی پلیس نیز در سالن مستقر شد تا مشکلی پیش نیاید. داوران نیز در زمین منتظر ماندند و سوت ادامه بازی را زدند اما تیم کرمان و سرمربی‌اش حاضر نشد تا بازی را ادامه دهد و اعلام کردند که ما امنیت جانی نداریم در حالی که مسئول برگزاری مسابقه‌ها و همچنین نیروی انتظامی حاضر در سالن اطمینان دادند که هیچ مشکلی وجود ندارد. در نهایت تیم کرمان حاضر نشد بازی را ادامه دهد.

شعبان‌پور با انتقاد به رفتار مسئولان تیم کرمان گفت: واقعا این شرایط درست نیست که مقابل 5 هزار هوادار زمین مسابقه را ترک کنیم. واقعا اگر بازی ادامه پیدا می‌کرد می‌توانستیم با اختلاف گل قابل توجهی حریف را شکست دهیم. ما نمی‌خواهیم که کمیته انضباطی تنها به شکست مس کرمان و نتیجه 10 بر صفر به سود تیم ما رای دهد چرا که خودمان می‌توانستیم در زمین با گلهای بیشتری حریف را شکست دهیم. این درست نیست که بازی را نیمه کاره رها کنند و یا اینکه اصلا به مصاف حریفان نروند و در نهایت نتیجه آن مسابقه 10 بر صفر اعلام شود. ما فصل گذشته نیز از این موضوع ضرر کردیم و چند تیم به دلایل مختلف به سبزوار نیامدند و در نهایت نتیجه بازی 10 برصفر به سود سبزوار تمام شد اما همین تفاضل گلها در نهایت قهرمانی را از ما گرفت.

سرمربی ثامن‌الحجج سبزوار تاکید کرد: من اعتراض رسمی خودم را به فدراسیون اعلام کردم و امیدوارم مسئولان از همین شروع مسابقه‌ها جلوی چنین بازی‌هایی را بگیرند و اجازه ندهند بدون دلیل مسابقه‌ها لغو شود. اگر تکلیف ما مشخص نشود هر دو تیم ثامن‌الحجج سبزوار و ثامن‌الحجج مشهد و همچنین تیم بانوان خود را از لیگ‌های هندبال بیرون می‌کشیم. این درست نیست که مسابقه‌ها اینچنین لغو شود و با آبروی مردم یک شهر بدین شکل بازی کنند. من منتظر رای کمیته انضباطی هستم تا برای شرکت در مسابقه هفته آینده مقابل نیروی زمینی در تهران تصمیم بگیرم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد