سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

ثامن الحجج ـ سپاهان


سرمربی تیم هندبال ثامن الحجج مشهد


برای خراسان به مصاف سپاهان اصفهان می رویم

حبیبی: بعید می‌دانم رافائل با تیم ملی همکاری کند

برای خراسان به مصاف سپاهان می‌رویم

این روزها تقریبا تمام اخبار هندبال حول رقابت‌های باشگاهی می‌چرخد. در این میان باشگاه ثامن‌الحجج با در اختیار داشتن دو تیم مشهد و سبزوار به عنوان یکی از قطب‌های قدرتمند در لیگ برتر مطرح شده است. علی حبیبی مربی تیم ملی بزرگسالان که قبلا با تیم سپاهان تجربه قهرمانی در لیگ را داشته، در این فصل هدایت تیم ثامن الحجج مشهد را پذیرفته است. خراسانی‌ها با در اختیار داشتن تیم‌های سبزوار و مشهد روی قهرمانی در لیگ برتر حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. آن‌ها یک مربی اسپانیایی را هم به ایران دعوت کرده‌اند که در صورت توافق بلندمدت ممکن است هدایت تیم ملی را نیز بپذیرد.

بررسی رقابت‌های لیگ برتر هندبال، چگونگی حضور سبزوار در جام باشگاه‌های آسیا و همچنین برنامه‌های تیم ملی مهم‌ترین پرسش‌هایی است که خبرنگار ورزشی ایسنا از علی حبیبی مربی تیم ملی هندبال و ثامن‌الحجج سبزوار پرسید.

* آیا از عملکرد تیم ثامن‌الحجج مشهد در لیگ برتر هندبال راضی هستید؟

تا امروز که خیلی عالی نتیجه گرفته‌ایم. ما حدود یک هفته قبل از شروع رقابت‌های لیگ برتر هندبال تحت حمایت موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج مشهد قرار گرفتیم. به هرحال این نخستین دوره‌ای است که این تیم در لیگ برتر حضور پیدا کرده است. من شخصا سابقه مربی‌گری در لیگ و همچنین تیم‌های ملی را داشتم اما مجموعه بازیکنان و تیم ثامن‌الحجج مشهد نخستین سالی است که گرد هم آمده‌اند. ما تا اینجا موفقیت خوبی را به دست آوردیم و توانستیم تا اینجا نماینده شایسته‌ای برای شهر مقدس مشهد باشیم.

* لطفا درباره چگونگی پیروزی پرگل خود در کرمان توضیح بفرمایید.

تیم‌های کرمانی معمولا در خانه خود بازی‌های به مراتب بهتری را انجام می‌دهند و هیچ حریفی در کرمان بازی‌های ساده‌ای ندارد. سال گذشته هم تیم فولاد ماهان سپاهان تنها شکست خود را در مقابل شهرداری کرمان متحمل شده بود. به همین دلیل حساب ویژه‌ای روی بازی با نماینده کرمان باز کرده بودیم. خوشبختانه موفق شدیم با وجود اینکه چند تن از بازیکنان اصلی تیم نظیر جواد خرمی، مجتبی کرمیان و احمد رمضانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و بدون این بازیکنان به کرمان رفته بودیم با اختلاف هفت گل پیروز میدان شویم.

* در غیاب بازیکنان مصدوم بهترین‌های مسابقه ثامن مشهد و کرمان چه کسانی بودند؟

فرهاد شفیع، جلال کیانی، امین کاظمی و صمصامی در کنار سایر بازیکنان نمایش خوبی ایفا کردند.

* نظر شما درباره بازی حساس هفته آینده مقابل سپاهان چیست؟

این هفته میزبان قهرمان فصل قبل لیگ برتر هندبال هستیم. این دیدار برای هر دو تیم از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و پیروزی ما می‌تواند به نفع هندبال خراسان باشد. ما با تمام توان به مصاف سپاهان می‌رویم و امیدوارم یک پیروزی ارزشمند را به دست آوریم.

* تیم ثامن‌الحجج سبزوار به عنوان تنها نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد، عملکرد این تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم سبزوار در سه بازی مرحله مقدماتی عملکرد خوبی داشت. در بازی با الاهلی امارات هم تا 10 دقیقه آخر نماینده ایران با نتیجه 16 بر 11 جلو بود اما به هر حال بازیکنان ایران در دقایق آخر نتوانستند گلی را به ثمر برسانند و در نهایت به تساوی 17 بر 17 کار به بازی بعد کشید. نمی‌دانم در بازی ثامن‌الحجج سبزوار با النور عربستان چه اتفاقی افتاد اما با نتیجه خیلی ضعیفی و با اختلاف 9 گل این بازی واگذار شد. اگر با یکی، دو گل واگذار می‌شد، قطعا شانس بیشتری داشتیم تا بر اساس تفاضل گل به نیمه نهایی صعود کنیم.

* آیا انصراف تیم سپاهان از شرکت در این رقابت‌ها و حضور با یک تیم به ضرر هندبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا تمام نشد؟

قطعا همین طور است. اکثر کشورها نظیر امارات، کویت، قطر و... دو نماینده خود را در جام باشگاه‌های آسیا داشتند و این برای نخستین بار است که در حدود 10 سال گذشته یک نماینده از کشور ایران در مسابقه‌های هندبال باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند. هر گاه بنا به دلایلی در سال‌های گذشته یک تیم از ایران انصراف می‌داد، تیم دیگری از لیگ برتر جایگزین می‌شد اما متاسفانه زمانی سپاهان از حضور در جام باشگاه‌های امسال اعلام کناره‌گیری کرد که دقیقا یک شب به مراسم قرعه‌کشی مسابقه‌ها باقی مانده بود و فدراسیون هم فرصتی برای جایگزینی تیم دیگر نداشت. شاید اگر سپاهان زودتر انصراف خود را اعلام می‌کرد تیم‌های دیگری از ایران مثل ثامن‌الحجج مشهد آمادگی جایگزینی را داشتند. اگر دنبال راهکارهایی برای حضور موفق در مسابقه‌ها باشیم به مراتب بهتر از این است که صرفا انصراف دهیم. تیم‌هایی مثل لبنان و قطر همیشه از تعداد زیادی بازیکن خارجی بهره می‌برند اما عربستان، امارات و ایران تنها از دو بازیکن خارجی استفاده می‌کنند. می‌بینید که نمایندگان عربستان و الاهلی امارات خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که بدون در اختیار داشتن بازیکنان خارجی پرشمار باز هم شانس صعود زیادی خواهیم داشت. سبزوار هم به جز بای با النور در سایر بازی‌ها عملکرد بدی نداشت. این نشان می‌دهد که با اختلاف میلی‌متری نتوانستیم به نیمه نهایی و فینال برویم. در مجموع باید بگویم صرف حضور در مسابقه‌های بین‌المللی می‌تواند به سود باشگاه‌ها و همه بازیکنان هندبال ایران تمام شود.

* در خبرها داشتیم که قرار است با توافق باشگاه ثامن‌الحجج از حضور رافائل مربی اسپانیایی این تیم در کادر فنی تیم ملی استفاده کنند و همچنین قرار شد بعد از هفته نهم لیگ برتر یک دوره اردوی آمادگی برای تیم ملی هندبال تدارک ببیند. شما به عنوان مربی تیم ملی در این باره چه نظری دارید؟

حقیقتا من آشنایی زیادی با رافائل ندارم. فقط می‌دانم که از اسپانیا آمده و دو بازیکن صربستانی و کوبایی که سابقه بازی در لیگ اسپانیا داشته‌اند را هم با خود به ایران آورده است. شنیده‌ام که کوزه‌گری صحبت‌هایی انجام داده است که اگر رافائل در ایران حضور داشت به عنوان سرمربی تیم ملی هم از حضورش استفاده می‌کند. اما با توجه به بحث پرداخت دلاری حقوق بازیکنان و مربیان خارجی بعید می‌دانم که فدراسیون در این مقطع زمانی توانایی جذب بازیکن خارجی را داشته باشد و این قضیه هم قرار بود با همکاری باشگاه سبزوار انجام شود. به هر حال با این نتایجی که در جام باشگاه‌های آسیا رقم خورد باز هم بعید می‌دانم که این مربی خارجی در ایران ماندگار شود. درباره آغاز دور جدید اردوی تیم ملی هندبال هم باید بگویم که این موضوع را در خبرگزاری‌ها خواندم. فکر نمی‌کنم بعد از هفته نهم زمانی برای برگزاری اردو باقی مانده باشد. چرا که چند بازی عقب مانده در لیگ وجود دارد که با این شرایط بعید است که اردوی تیم ملی شکل بگیرد.

* سخن پایانی؟

باید از موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج تشکر و قدردانی کنم که حمایت‌های زیادی از هندبال انجام دادند و دو تیم مشهد و سبزوار را در لیگ برتر حمایت کردند. همچنین در هندبال بانوان هم سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام دادند. با وجود مشکلاتی که برای باشگاه‌های ذوب آهن و... پیش آمد حمایت‌های موسسه ثامن خیلی موثر واقع شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد