سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

هندبال سبزوار از دیدگاه خبرگزاری فارس


خبرگزاری فارس:


نگاهی به عملکرد نماینده ایران در هندبال جام باشگاه‌های آسیا


فقط یک شکست و کسب عنوان پنجمی برای ثامن/ جای سپاهان خالی بود

خبرگزاری فارس: تنها نماینده هندبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا با قبول یک شکست، عنوان پنجمی پانزدهمین دوره مسابقات را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری فارس: فقط یک شکست و کسب عنوان پنجمی برای ثامن/ جای سپاهان خالی بود

به گزارش خبرگزاری فارس، پانزدهمین دوره رقابت‌های  هندبال جام باشگاه‌های آسیا از روز جمعه، 12 آبان ماه در حالی با شرکت 13 تیم در دوحه قطر آغاز شد که تیم ثامن الحجج سبزوار از ایران تنها برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرد و تیم فولاد مبارکه اصفهان در آخرین لحظات از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد؛ صرف نظر از حضور دو تیم برای اکثر کشورهای شرکت کننده در این مسابقات مثل الاهلی و الجزیره از امارات، الریان و الجیش از قطر، النور و المظهر از عربستان، العربی و الکویت از کویت، رسیدن به این رقابت‌ها و کسب عنوان پنجمی برای نماینده هندبال باشگاهی ایران جای بسی افتخار دارد، چرا که همانطور که در تحلیل‌های قبلی گفته می‌شد فاصله تیم‌ها در این دوره بسیار کم بود.

* کادر فنی و بازیکنان باتجربه امیدها را بالا برد

در پی انصراف سپاهان، دیگر نماینده هندبال باشگاهی ایران، تیم ثامن الحجج به عنوان تنها تیم ایرانی عازم این رقابت‌ها شد تا بتواند با استفاده از خلاقیت بازیکنان خود و وجود یک مدیریت صحیح افتخاری تازه برای هندبال ایران به ارمغان بیاورد.

شاگردان گویساو کاستلو رافائل، مربی تازه به خدمت گرفته شده و اسپانیایی این تیم رویای موفقیت در این دوره از رقابت‌ها را در سر می پرورانند. وجود دو بازیکن خارجی و بازیکنانی چون خوشنویس، رجبی، بیجاری و سیاوشی در ترکیب تیم ثامن موجب شده بود از شروع مسابقات اهالی هندبال امید زیادی به موفقیت ثامن داشته باشند.

 

 

* تنها یک شکست و کسب عنوان پنجمی

نماینده کشورمان در طول مسابقات خود در این دوره از مسابقات تنها یک شکست در کارنامه خود داشت؛ شکستی که در دور دوم مقابل النور عربستان ثبت شد.

شاگردان رافائل اسپانیایی در دور مقدماتی موفق شدند تیم‌های کینگ سو چین، المظهر عربستان، مدافع عنوان قهرمانی و الاهلی بحرین را از پیش رو برداشته و مقابل العربی کویت هم به تساوی 23 بر 23 دست پیدا کنند. ثامن در دور نخست به عنوان تیم اول گروه 5 تیمی به مرحله دوم راه پیدا کرد و در دور دوم با تیم‌های النور عربستان و الاهلی امارات همگروه شد که مقابل نماینده امارات 17 بر 17 به تساوی رضایت داد و در مقابل النور عربستان هم 27 بر 18 شکست خورد که این تنها باخت نماینده کشورمان در این مسابقات بود.

ثامن الحجج در آخرین روز حضور خود در این رقابت‌ها برای کسب عنوان پنجمی بار دیگر رو در روی المظهر عربستان قرار گرفت که در نهایت باز هم 30 بر 25 بر این حریف قدرتمند خود به عنوان مدافع عنوان قهرمانی غلبه کرد و موفق شدند مانند نتیجه فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته به مقام پنجم مسابقات برسند. در دور گذشته رقابت‌ها در بندر دمام عربستان تیم‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان، نمایندهای ایران به ترتیب به رتبه‌های پنجم و هفتم دست پیدا کردند.

* نتایج ثامن‌الحجج در این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

ثامن الحجج 26 – الاهلی بحرین 21

ثامن الحجج 23 – العربی کویت 23

ثامن الحجج 25 – کینگ سو چین 24

ثامن الحجج 17 – الاهلی امارات 17

ثامن الحجج 18 – النور عربستان 27

ثامن الحجج 30 – المظهر عربستان 25

* حاشیه‌های عربی برای نماینده ایران!

پانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا که در دوحه قطر برگزار شد، خالی از حاشیه نبود؛ سایت رسمی مسابقات در یک اقدام کاملاً یک طرفه و جانبدارانه از تیم‌های عربی بحث قهرمانی را از روز نخست به نظر سنجی گذاشت و جالب اینکه در این لیست پنج تیمی خبری از ثامن الحجج ایران نبود، این در حالی است که لزوم اطلاع رسانی حرفه‌ای می‌طلبد حمایت از تیم‌ها یک‌طرفه نباشد. با وجود اینکه که نماینده ایران حتی قهرمان دوره گذشته یعنی المظهر عربستان را هم شکست داد، مسئولان برگزار کننده مسابقات عینک خوش بینی را برچشم زده و از ثامن هم به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی یاد کردند.

نکته جالب تر اینکه میزبان بازی‌ها در این لیست 5 تیمی از الجیش قطر هم نامبرده بود که با ضعیف‌ترین بازی‌ها برای مکان هفتم تا دوازدهم تلاش می‌کرد.

در بخشی دیگر از این سایت مسابقات عکس یک تیم محلی عرب را به جای عکس تیم ثامن الحجج ایران قرار داده بودند که این موضوع هم در نوع خود بسیار عجیب بود.

* کاش سپاهان هم اعزام می‌شد

به هر حال بازهم نماینده هندبال ایران نتوانست به جمع 4 تیم برتر صعود کند؛ شاید اگر سپاهانی‌ها هم در کنار ثامن به این مسابقات اعزام می‌شدند شرایط کمی بهتر می‌شد. در این بین مسئولان فدراسیون بی‌تقصیر نبودند، چراکه باید به هر شکل ممکن سپاهان راهی این پیکارها می‌کردند، اما شاید کوتاهی مسئولان و کم‌لطفی علیرضا رحیمی، مدیرعامل هندبالی باشگاه سپاهان موجب شد تا حضور نماینده‌های ایران در رقابت‌های آسیایی کم‌رنگ باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد