سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

علیرضا حبیبی


سرمربی تیم هندبال ثامن مشهد:


برای شکست برادرمان به میدان می‌رویم!

تیم هندبال ثامن مشهد هفته گذشته با هدایت علیرضا حبیبی، سرمربی اصفهانی سابق خود در مشهد دست به کار بزرگی زد و قهرمان 11 دوره لیگ برتر هندبال کشور را در مشهد با اختلاف 12 امتیاز مغلوب خود کرد.

 هرچند که تعداد بومی‌های این تیم کمتر از غیر بومی‌ها است اما این پیروزی ارزشمند در مقابل دیدگان هواداران مشهدی نمایش خوبی برای هندبال استان بود. شاگردان حبیبی هفته آینده باید در مقابل تیم دیگر باشگاه خود یعنی تیم قدرتمند ثامن سبزوار در خانه این تیم به میدان بروند که دیداری جالب میان دو تیم همنام از یک باشگاه در استان است.
جمعه گذشته همشهری‌های خود را در مشهد با اختلاف زیادی شکست دادید، تصور می‌کردید بتوانید سپاهان را شکست دهید؟
بله، ما برای پیروزی آمده بودیم و می‌دانستم که تیمم توان شکست دادن سپاهان را دارد، اما هرگز تصور نمی‌کردم بتوانیم با این اختلاف زیاد سپاهان را شکست دهیم، بازیکنانم در این دیدار انگیزه زیادی داشتند و کم اشتباه ظاهر شدند و توانستند دستورات کادر فنی را به خوبی انجام دهند، ما در نیمه اول بازی توانستیم با اختلاف چند گل به رختکن برویم، در نیمه دوم فشار حملات خود را زیاد کردیم و پس از چند گل اختلاف، شیرازه تیم سپاهان از هم پاشید و دیگر نتوانست نتیجه را جبران کند.
با وجود حضور شما در تیم سپاهان، این تیم را در این فصل چگونه دیده‌اید؟
سپاهان تیم بسیار قدرتمندی است و از بازیکنان ملی پوش بهره می‌برد اما نقطه قوت آن، هماهنگی بازیکنانش است که چندین سال است در کنار همدیگر بازی می‌کنند وامسال هم خوب نتیجه گرفته‌اند و تا پیش از این بازی در صدر جدول بودند، اما ما تیمی نوپا هستیم، درست است که بازیکنان خوب و باتجربه‌ای داریم اما تیمی نوپا هستیم و هر کدام از بازیکنان ما سال‌های قبل در یک تیمی بازی می‌کردند که هماهنگ کردن چنین تیمی کار سختی است، اما ما به همه نشان دادیم که سپاهان هم می‌تواند شکست بخورد و با این پیروزی سایر تیم‌ها هم با جرات بیشتری در مقابل این تیم بازی می‌کنند و این مساله لیگ هندبال را با کیفیت‌تر و زیباتر خواهد کرد.
این هفته قرار بود به مصاف تیم ثامن سبزوار بروید اما زمان بازی تغییر کرد.
درست است، به دلیل همزمانی با ایام شهادت امام حسین(ع) دیدار ما که قرار بود در روز جمعه برگزار شود، به روز سه‌شنبه هفته آینده موکول شد.
در این روز باید در مقابل تیم دیگر باشگاه خود قرار بگیرید، با تمام توان در مقابل این تیم ظاهر خواهید شد؟
قطعا همینطور است و 100 درصد توان خود را برای پیروزی در این دیدار خواهیم گذاشت، ما تمرینات خود را برای این دیدار از روز گذشته شروع کرده‌ایم و تنها مشکلمان آسیب دیدگی3 بازیکن تیم است.
اینکه باید در مقابل تیم همنام خود، یعنی تیم باشگاه خود قرار بگیرید، مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند؟
خیر، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، تیم ثامن سبزوار هم نام و هم استانی ماست و اگر قرار است امتیازی رد و بدل شود چه بهتر که به یک تیم هم استانی داده شود تا به یک تیم غیر بومی، اما مطمئن باشید که بازی جوانمردانه خواهد بود.
به هر حال شما تیم دوم باشگاه ثامن به حساب می‌آیید.
این طور نیست، در باشگاه ثامن تیم اول و یا دوم نداریم، البته شاید در گذشته به خاطر سابقه و توان بالای تیم سبزوار چنین تصوری وجود داشت، تیم سبزوار برای قهرمانی بسته شده است و 4 بازیکن خوب تیم ملی را به همراه 2 بازیکن خارجی در اختیار دارد و در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرده است اما در این مدت با اینکه ما نوپا هستیم، با نتایجی که گرفتیم به دست خودمان تصورات را تغییر دادیم و دیگر تیم اول و دوم معنایی ندارد.
ثامن تیم قدرتمندی بسته است، برای خودتان چقدر شانس پیروزی قائلید؟
بازی سختی خواهیم داشت اما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، آنها قدرتمند و با تجربه هستند و از امتیاز میزبانی نیز بهره‌مند هستند اما ما کار خودمان را انجام می‌دهیم، ما سپاهان را با اختلاف شکست دادیم و برای پیروزی به مصاف تیم ثامن سبزوار که مثل برادرمان هست، می‌رویم.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد