سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

نشست خبری

نشست خبری رئیس فدراسیون هندبال  

هندبال به دور از حواشی به راه خود ادامه می دهد

پیش از ظهر امروز یکشنبه 13982/7/21 وبا حضور جمع زیادی از خبرنگاران ،نویسندگان ، عکاسان و تصویربرداران رسانه های مختلف خبری ، نوشتاری ، دیداری و رسانه ملی ، نخستین کنفرانس رسانه ای سال 92 رئیس فدراسیون برگزار شد . دراین نشست که ابتدا با پخش کلام الله مجید و سرود ملی  همراه بود، ابتدا جلال کوزه گری رئیس فدراسیون به بیان عملکرد خود از بدو ورودش به فدراسیون پرداخت و گفت: در رده های مختلف ملی چه بانوان و چه آقایان ما تیمهای زیادی را به رقابتهای برون مرزی اعزام داشته ایم و نتایج برخی همراه با موفقیت خوبی همراه بوده و برخی هم نتایج دلخواه ما را به دنبال نداشته است. در این راستا با کسب مقام دومی بازیهای آسیایی گوانگجو 2010 و سومی راهیابی به المپیک 2012 لندن توانستیم تا حدودی  هندبال را به جایگاه واقعی خود برسانیم اما باز هم نیاز به کار بیشتری  داریم و اعتقاد  دارم هندبال به ویژه در بخش پایه نیاز به استمرار کار گسترده تری دارد. وی ادامه داد : اگر امروز هجمه هایی علیه فدراسیون وجود دارد به دلیل این است که  در هرمجموعه ای که بدور از حاشیه دارد کار خود را ادامه می دهد ، اگر تغییراتی صورت می پذیرد مطمئنا برای برخی خوشایند وبرای برخی نا خوشایند است .در ادامه کنفرانس خبری امروز کوزه گری با اشاره به موضوعات مطروحه در ارتباط با موسسه ثامن الحجج و بحث سمینار داوری در مشهد هم توضیحاتی ارائه کرد . لازم به ذکر است بعد از صحبتهای کوزه گری ، پور مقدم رئیس کمیته داوران و مسابقات فدراسیون  هم با بیان نکاتی در مورد حاشیه های به وجود آمده برای جامعه هندبال مستنداتی ارائه نمود و برای تنویر اصحاب رسانه و علاقه مندان به هندبال  صحبتهای کاملی ایراد کرد.   

 

نشست خبری رئیس فدراسیون به قلم خبرنگار ایسنا

 در فدراسیون هندبال همه چیز شفاف است

رییس فدراسیون هندبال با تکذیب حاشیه‌های مطرح شده درباره رشوه‌گیری داوران اعلام کرد: در فدراسیون همه چیز شفاف است.


به گزارش ایسنا، جلال کوزه‌گری رییس فدراسیون هندبال در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهم از داوران زحمتکش هندبال دفاع کنم. در روزهای گذشته مصاحبه‌های زیادی علیه داوری‌های هندبال مطرح شد و بدون پایه و اساس به این قشر زحمتکش تهمت زدند. البته ما در کمیته داوران و کمیته انضباطی موارد تخلف را پی‌گیری می‌کنیم اما نباید به دلیل برخی اتفاق‌ها و اشتباه‌های سهوی، کل هندبال را زیر سوال ببریم. من این موضوع را در کمیته انضباطی و از سوی مراجع قضایی پی‌گیری می‌کنم. حالا جالب است که هر اتفاقی هم که می‌افتد و در یک مسابقه تیمی می‌برد یا شکست می‌خورد سریعا مصاحبه می‌کنند و می‌گویند رییس فدراسیون باید برکنار شود. سوال من این است که نتیجه‌ی یک بازی چه ربطی به رییس فدراسیون دارد؟ و چرا برخی از افرادی که خود را بزرگ این رشته می‌دانند این‌گونه بحث‌ها را مطرح می‌کنند؟

وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی چگونگی تعامل فدراسیون هندبال با باشگاه ثامن‌الحجج سبزوار گفت: موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج از حدود 200 نفر از اعضای خانواده ورزشی هندبال در حوزه‌ی بانوان و آقایان در رده‌های مختلف سنی حمایت کرده است. در شرایطی که همه‌ی فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون هندبال با مشکلات مالی و اعتباری روبه‌رو هستند نقش یک اسپانسر مثل موسسه‌ی ثامن می‌تواند بسیار موثر باشد. خوشبختانه تیم باشگاهی ثامن‌الحجج سبزوار با در اختیار گرفتن بهترین بازیکنان ایران و آنهایی که پیش از این در کشورهای عربی بازی می‌کردند نقش موثری را در این رشته‌ی ورزشی ایفا می‌کند. آنها تقریبا ترکیبی از بازیکنان ملی‌پوش را جمع کرده‌اند تا علاوه بر مسابقات لیگ، در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم به آمادگی کامل برسند و این بازیکنان بتوانند با هماهنگی یکدیگر در قالب تیم ملی موفق باشند.

رییس فدراسیون هندبال در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرداخت یک میلیون تومان از سوی باشگاه ثامن‌الحجج به داوران نیز خاطرشان کرد: در سمیناری که ماه‌ها قبل برای داوران ترتیب داده شده بود موسسه‌ی ثامن‌الحجج به عنوان اسپانسر برای تمام اعضای حاضر یک دفترچه حساب به ارزش یک میلیون تومان باز کرد و این موضوع هم به صورت رسمی اعلام شد. تعجب می‌کنم که چرا حالا برخی این موضوع را دستمایه می‌کنند و مدعی می‌شوند که داوران هندبال رشوه گرفته‌اند. اگر کسی بخواهد رشوه بدهد در خفا و به یکی دو داوری که برایش تاثیرگذار هستند رشوه می‌دهد، نه این‌که چند ماه قبل به اعضای یک سمینار داوری هدیه دهد و آن را هم به صورت رسمی اعلام کند. واقعا جای تاسف دارد که برخی همه چیز را زیر سوال می‌برند.

جلال کوزه‌گری هم‌چنین درباره‌ی اخبار اعلام شده از پی‌گیری‌های کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص درباره‌ی فدراسیون خاطرنشان کرد: در مجموعه هندبال همه چیز شفاف است و ما چیزی را برای پنهان کردن نداریم و اتفاقا استقبال می‌کنیم که دوستان عزیز ما در هر ارگان نظارتی بیایند و اسناد را بررسی کنند. هدف ما توسعه‌ی ورزش هندبال است و با توجه به داشته‌ها و پتانسیل موجود سعی کردیم تا بهترین دستاوردها را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

رییس فدراسیون هندبال درباره‌ی میزبانی‌های ایران در مسابقات بین‌المللی نیز گفت: در نظر داشتیم تا میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را در مشهد به دست آوریم. نمایندگان کنفدراسیون هندبال آسیا نیز برای بررسی به ایران سفر کردند. البته بحرین هم برای میزبانی درخواست داده است و به نظر می‌رسد آنها شانس بیشتری داشته باشند اما ما به دنبال اخذ میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال آینده هستیم و سعی می‌کنیم تمام امکانات و لوازم را برای آن میزبانی فراهم آوریم.

کوزه‌گری در پایان گفت: از روز اولی که به فدراسیون آمدم برخی مدام عنوان کردند که کوزه‌گری دو ماه دیگر برکنار می‌شود. هنوز هم همین حرف‌ها را می‌زنند. نمی‌دانم چه قصدی دارند اما به آنها می‌گویم که مطمئن باشند با قدرت ایستاده‌ام و تا آخر هم ادامه می‌دهم. من برای اعتقادم و خدمت به کشور از هیچ چیز فروگذار نخواهم بود و مطمئن باشید که هم‌چنان با قدرت به کارم ادامه می‌دهم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد