سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

الله الله الله استکی


استکی: به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت می‌کنیم


نصیری باید دست از تهمت زدن بردارد 

 

خبرگزاری آنا: ملی‌پوش سابق تیم ملی هندبال ایران با انتقاد از صحبت‌های خسرو نصیری، سرپرست فدراسیون هندبال درباره بازیکنان سابق تیم ملی گفت: وی باید دست از تهمت و دروغ بردارد.

الله‌کرم استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، از تنظیم شکایت‌نامه‌ای درباره آرای کمیته انضباطی فدراسیون هندبال ایران که منجر به محرومیت برخی بازیکنان شد و و ارسال آن به دادگاه بین‌المللی ورزش خبر داد و گفت: من و بازیکنانی که به دلیل همراهی نکردن تیم ملی با محرومیت از سوی فدراسیون هندبال مواجه شدیم در صدد هستیم تا برای رسیدگی دقیق و قانونی درباره این موضوع به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کنیم.

ملی‌پوش سابق تیم ملی ایران، تصریح کرد: قانونی در ورزش بین‌المللی وجود دارد که طی آن هیچ فدراسیونی اجازه ندارد بازیکن  را به دلیل همراهی نکردن تیم ملی با محرومیت روبه‌رو کند و پوشیدن پیراهن تیم ملی امری اختیاری است و الزامی در آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: نصیری، سرپرست فعلی فدراسیون هندبال، در گفت‌وگوهای خود با رسانه‌ها مدعی شده که این بازیکنان نسل طلایی هندبال نبوده‌اند. اما کاملا مشخص است که تمام عناوین و مدال‌‌هایی که در رشته هندبال برای ایران کسب شده است، در تمام رده‌های سنی، حاصل تلاش این بازیکنان است و صحیح نیست که به دلیل اینکه بازیکنان علاقه‌ای به حضور در تیم ملی را به هر دلیلی ندارند، همه زحماتشان نادیده گرفته شود.

استکی اقدامات نصیری را مرتبط با رئیس برکنارشده فدراسیون هندبال دانست و  خاطر نشان کرد: جلال کوز‌ه‌گری از این سمت برکنار شده است اما همچنان در فدراسیون رفت‌وآمد دارد و در مورد مسائل هندبال اظهار نظر می‌کند.

ملی‌پوش سابق هندبال ایران که سابقه حضور در رده‌های سنی مختلف تیم ملی را در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: بازیکنان معترض به دلایل مختلفی از حضور در تیم ملی سرباز زدند. از طرفی کنار گذاشتن سرمربی تیم ملی هندبال ایران که به خوبی توانسته بود در راستای پیشرفت هندبال قدم بردارد و بازیکنان به خوبی با او هماهنگ شده بودند، دلیل اصلی این اعتراضات بود. کاستلو توانست برای نخستین بار تیم ملی را جهانی کند ولی کنار گذاشته شد.این تصمیم که بر پایه لج و لجبازی صورت گرفت انگیزه این بازیکنان را از بین برد و باعث ناراحتی شد.

استکی از نبود آنچه «مدیریت صحیح» در فدراسیون هندبال خواند انتقاد کرد  و ادامه داد:  حمایت نکردن وزارت ورزش و جوانان از هندبال هم نکته دیگری بود که باعث اعتراض ملی‌پوشان شد. وقتی از رشته‌های دیگر حمایت می‌شود و در حق هندبال اجحاف می‌شود، باید اعتراض صورت گیرد و این امری کاملا طبیعی است که از حق  خود دفاع کنیم.

ملی‌پوش هندبال ایران خاطرنشان کرد: متاسقانه برخی‌ها در صدد هستند تا هندبال را نابود کنند و با راهی که پیش گرفتند به هدف خود خواهند رسید.

استکی  درباره نقش تیم ثامن‌الحجج در حواشی اخیر ، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اصلی در هندبال ایران را همین باشگاه متحمل شده و نقش ویژه‌ای در پیشرفت این رشته داشته است، اظهار کرد: از بین 15 بازیکن تیم ثامن 8 نفر به تیم ملی نرفتند و بقیه حضور پیدا کردند.این امر اختیاری صورت گرفته و فشاری از سوی باشگاه بر کسی وارد نشده است.امیدوارم نصیری دست از تهمت‌ها بردارد.

استکی در پایان گفت: پاسخ زحماتی که سال‌ها برای هندبال ایران کشیدیم  و عناوینی که برای این رشته در میدان‌های بین المللی کسب کردیم این رفتار نبود. بازیکنانی مثل سجاد استکی، میلاد مساجدی و مهدی بیجاری از بهترین‌های آسیا و جهان بودند که این رفتارها با آنها شد. این اتفاقات و حواشی در هندبال امروز ایران  نشان از نبود مدیریت صحیح در فدراسیون هندبال دارد.نباید فراموش کرد که هندبال ایران به همت همین بازیکنان رشد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد