سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

اگر پیروز شویم شایسته ایم و برنامه داشته ایم و اگر شکست خوردیم مقصر دیگران هستند

 روزنامه گل نوشت 

میزبانی رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا در ایران که با هزینه‌هایی هم همراه بود به دلیل آنچه که سرمربی تیم‌‌ملی جوانان ادعا کرده فدای یک اتفاق حاشیه‌ای شد تا جوانان برای سومین‌بار نتوانند راهی پیکارهای جهانی شوند.

ادعای سرمربی جوانان
محسن طاهری، سرمربی تیم‌ملی هندبال جوانان در گفت‌وگو با«گل» عنوان کرده که در فاصله دو روز مانده به آغاز مسابقات آسیایی تماس مسوولان باشگاه ثامن باعث خروج دو ملی‌پوش از اردوی تیم‌ملی شده است. ادعای سرمربی تیم‌ملی به ثامنی‌ها باعث واکنش مدیر تربیت‌بدنی این باشگاه شده به طوری که این مدیر به شدت این موضوع را تکذیب کرده است.
ثامنی‌ها که این روزها در تمام اتفاقات خوب و بد هندبال درگیر شده‌اند حالا مشغول رایزنی برای حضور در لیگ امسال هستند.

تکذیب ادعا
اما آزاد منجیری، مدیر تربیت‌بدنی باشگاه ثامن درباره تهمت سرمربی تیم‌ملی جوانان به«گل» گفت:«چنین موضوعی صحت ندارد و ما آن را تایید نمی‌کنیم. همه تلاش باشگاه‌ ثامن برای ارتقای ورزش و دفاع از حیثیت ورزش کشور است. چطور می‌شود ما دو بازیکن تیم‌ملی را در آستانه آغاز مسابقات قهرمانی آسیا از اردوها خارج می‌کنیم اما با دو نفر از بهترین‌های تیم‌ملی که عضو باشگاه ثامن هستند تماس نمی‌گیریم!»

ملی‌پوشان افتخار باشگاه
او با بیان اینکه ثامن نمایندگان زیادی در تیم‌های ملی دارد، افزود:«کاپیتان تیم‌ملی جوانان و یک بازیکن دیگر که در جمع بهترین‌های آسیا هم قرار گرفتند عضو تیم ثامن هستند. ما در اردوی تیم‌ملی بزرگسالان شش بازیکن و در اردوی تیم‌ملی نوجوانان سه هندبالیست هم داریم که موجب افتخار باشگاه هستند. حالا چطور می‌شود اجازه دهیم بازیکنان‌مان از اردوی تیم‌ملی خارج شوند؟!»

چرا ثامن را مقصر ضعف‌شان می‌دانند؟
منجیری با اشاره به مقام چهارمی تیم‌ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و عدم راهیابی به مسابقات جهانی گفت:«آقایان از لحاظ فنی کم آورده‌اند و چون پاسخی ندارند با تهمت به ثامن شکست خود را توجیه می‌کنند! آنها برخی مسایل فنی را در حالی گردن باشگاه ثامن انداخته‌اند که اصلا ارتباطی به ما نداشته است. اگر این‌طور بود پس چرا نیمه اول بازی حساس برای کسب عنوان سومی آسیا با شش گل پیش بودند و بعد از آن عقب افتادند؟ باشگاه ثامن مدت‌هاست که در مسایل هندبال دخالتی ندارد و فعالیت خود را انجام می‌دهد. ما به این‌طور مسایل کاری نداریم و حتی در این مدت کوچک‌ترین مطلبی روی سایت ثامن آورده نشده تا حرف و حدیثی در دخالت‌ها برای فدراسیون و تیم‌ملی به وجود نیاید.»

حمایت از رشته‌های محروم
وی با بیان اینکه چندین سال است باشگاه ثامن و مدیرعامل آن در ورزش خدمت می‌کنند، تصریح کرد:«ثامن با 21رشته ورزشی و فدراسیون همکاری می‌کند. بیش از 350نفر از ورزشکاران جانباز و معلول در اردوهای تیم‌ملی تحت حمایت ما هستند. اگر دنبال تبلیغات بودیم به سراغ رشته‌های ورزشی محروم نمی‌رفتیم. فکر می‌کنم برخی‌ها کم‌لطفی می‌کنند و این دور از انصاف است.» مدیر تربیت‌بدنی ثامن ادامه داد:«بعد از 48سال هندبال ایران جهانی شده و این افتخار برای همه خانواده هندبال است. ما بازیکنانی را از کشورهای قطر، کویت و ترکیه جمع کردیم با یک سرمربی خوب خارجی و هماهنگی فدراسیون به موفقیت رسیدیم. افتخار باشگاه است که حدود 12 تا 13بازیکن ملی‌پوش دارد و در حال حاضر هم 800نونهال سبزواری مشغول آموزش هندبال در باشگاه ثامن هستند.»

توقع تقدیر از رافائل
او با اشاره به جهانی شدن هندبال با رافائل اسپانیایی می‌گوید:«توقع باشگاه رسانه‌ای کردن این موضوع بود. می‌خواستیم از طرف فدراسیون مراسم تجلیلی برای رافائل گرفته شود تا برای زحماتش در تیم‌ملی ارزش قائل شوند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد