سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

..... فکر کنیم فدراسیونی عمل کنیم

شاهکار فدراسیون هندبال 

 

نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا 

 

اوج قانون و نظم 

از چند روز قبل اخباری مبنی بر معرفی یک تیم دسته دومی بعنوان نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا به گوش می رسید و زیاد توجه نمی کردیم اما گویا شنیده ها واقعیت دارد و قرار است این تیم که سال گذشته در دسته سوم  حضور یافته و موفق به صعود به لیگ دسته دوم شده است بدون حضور در لیگ دسته دوم در لیگ برتر امسال ایران شرکت کرده و حتی بعنوان نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا حضور یابد.  

حال که فدراسیون هندبال با اقتدار تیم های قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته را کنار گذاشته چرا تیم سوم ، چهارم ، پنجم و.. لیگ برتر در مسابقات شرکت نکنند و یا تیم فولاد مبارکه اصفهان در این مسابقات شرکت نکند و جالب است تیم دسته دومی بعنوان نماینده ایران در مسابقات هندبال باشگاههای آسیا شرکت می کند.  

البته این سخنان نفی تلاش مجموعه ورزشی بویژه هندبالیست ها و هندبال دوستان در خراسان جنوبی نیست اما واقعاً این پیشنهادات و اقدامات فدراسیون  مقبول جامعه هندبال است که یک تیم که سال گذشته در لیگ دسته سوم حضور داشته بعنوان نماینده ایران در بالاترین سطح باشگاهی هندبال آسیا حضور یابد. 

امروز که سایت های خبری را مطالعه می کردم دیدم دوستان در تیم تازه لیگ برتری منیزیم فردوس در تکاپو میزبانی در فردوس و یا در مرکز استان (شهرستان بیرجند) هستند. 

بگذریم امید است که وزیر محترم ورزش و جوانان به هندبال ایران زمین هم لطفی کنند و در جشن اولین سال تشکیل دولت تدبیر و امید به فدراسیون هندبال و جامعه هندبال سر و سامانی بدهند. 

خوانندگان محترم وبلاگ در جای جای ایران اسلامی در آستانه دهه کرامت و سالروز تولد ولی نعمت خراسانیها امام مهربانی ها آرزومندیم که در دهه کرامت اخبار خوشی از هندبال ایران به گوش برسد انشاء الله 

  

 

خبرگزاری ایرنا

  

میزبانی هندبال لیگ برتر، فردوس یا بیرجند؟
بیرجند - ایرنا - هر چند تیم هندبال شمش منیزیوم فردوس ضمن صعود به لیگ برتر کشور، به عنوان تنها نماینده ایران در رقابتهای قهرمانی باشگاه های آسیا آذر امسال به قطر می رود، اما این شهرستان فاقد حتی یک سالن ورزشی استاندارد برای میزبانی مسابقات لیگ برتر می باشد.
 
فقدان یک سالن ورزشی استاندارد در فردوس، چند هفته ای است که زمینه ساز بگو مگوهای ورزشی بین هیات مدیره باشگاه منیزیوم با مسوولان ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی شده است.

ورزشکاران فردوسی بر این باورند که چون این افتخار را برای استان کسب کرده اند، اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بایستی سالن ورزشی نیمه کاره را به اتمام برساند.

اما مسوولان ورزش و جوانان خراسان جنوبی می گویند: تیم یاد شده نماینده استان است و برای حفظ آبروی آن باید رقابتها را در بیرجند برگزار کند تا هم به سالن استاندارد و هم به هتل و فرودگاه دسترسی آسانتر میسر باشد.

باشگاه شمش منیزیوم فردوس فعالیت خود را از سال 1390 و با راه اندازی دو کلوپ و هر کلوپ نیز شامل یک تیم نونهالان، نوجوانان و جوانان آغاز کرد و در مدت کوتاه عمر خود موفق شد از لیگ دسته سوم به لیگ برتر صعود کند.

مدیرعامل باشگاه منیزیم فردوس در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: فقدان یک سالن ورزشی استاندارد مهمترین چالش پیش روی ما می باشد و این وظیفه اداره کل ورزش و جوانان استان است تا نسبت به تهیه سالن اقدام کند.

ˈرسول اسماعیلیˈ بدون اشاره به ارقام در نظر گرفته شده،گفت:سقف ریال خوبی برای شرکت در رقابتهای آسیا و لیگ برتر در نظر گرفته ایم و از بین دو گزینه ایرانی و یک گزینه خارجی بزودی با یک نفر مربی خوب قرارداد خواهیم بست.

وی ادامه داد: باشگاه از توان مالی خوبی برخوردار است، به هیچ وجه تمایل نداریم رقابتهای لیگ برتر را در بیرجند برگزار کنیم.

اسماعیلی افزود: دلیل نخست آن است که اطمینان داریم جمعیت تشویق کننده در فردوس چند برابر بیرجند خواهد بود و دوم اینکه سفر به بیرجند هزینه های ما را مضاعف خواهد کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردوس نیز می گوید: در حال حاضر سالن ورزشی 800 نفره ای را در دست ساخت داریم که بابت ساخت آن تاکنون بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه کرده ایم و هم اکنون از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد.

ˈمحمدرضا مهران پورˈ افزود: این سالن تا مهر امسال به بهره برداری نخواهد رسید، اما سالن ورزشی دانشگاه پیام نور فردوس در مرحله نصب کف پوش می باشد و این امکان فراهم است تا میزبانی رقابتهای لیگ برتر را به عهده بگیرد.

رییس دانشگاه پیام نور فردوس گفت: تاکنون برای این سالن بالغ بر شش میلیارد ریال هزینه کردیم و پیشرفت فیزیکی آن 85 درصد می باشد.

ˈمهدی رشیدیˈ افزود: پیمانکار با موجودی که تاکنون بیش از مبلغ صورت وضعیت از ما پول دریافت کرده، کار را تعطیل کرده است.

وی گفت: در نشست مشترکی که با فرماندار و مسوولان دانشگاه پیام نور استان داشتیم، مقرر شد در درجه نخست از مدیرعامل شرکت دعوت کنیم و از وی توضیحات بخواهیم و چنانچه با بی توجهی وی مواجه شدیم، ضمن خلع ید از شرکت ادامه کار را به شرکت دیگری واگذار کنیم که در هر دو حالت، امکان تکمیل سالن تا مهر ماه به احتمال زیاد میسر خواهد بود.

رییس هیات هندبال خراسان جنوبی نیز گفت: به نظر من بهتر است به هر شکل ممکن مسابقات لیگ برتر در فردوس برگزار شود.

ˈمجتبی شریعتی فرˈ افزود: علت این موضوع آن است که اولا فردوسی ها در زمینه تشویق تیم بهتر و بیشتر می توانند سالن را پر کنند.

وی گفت: از سوی دیگر فردوسی ها تجربه لیگ فوتبال را نیز دارند و برپایی رقابت ها در بیرجند به صلاح نیست.

شریعتی فر افزود: البته در سیاست های کلان باشگاه ساخت سالن ورزشی وجود دارد، اما مشکل کنونی همین یک ماه مانده به آغاز رقابت ها می باشد.

از آنجا که در زمان تهیه گزارش مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای انجام معالجات در بیمارستان بستری بود، لذا مسوول روابط عمومی این اداره کل به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تلاش و سرمایه گذاری باشگاه منیزیوم بر کسی پوشیده نیست، اما واقعیت آن است که به هر حال این تیم نماینده استان خراسان جنوبی است.

ˈحسن عزیزیˈ افزود: محدودیتهای مالی به ما اجازه نمی دهد تا مهر ماه سالن فردوس را تکمیل کنیم و بهتر است مسابقات در بیرجند برگزار شود.

وی گفت: امکاناتی چون هتل، فرودگاه و سایر خدمات اقامتی برای باشگاه های میهمان در بیرجند فراهم است، اما در فردوس به دلیل کمبود امکانات ممکن است به کیفیت میزبانی لطمه وارد کند

نظرات 1 + ارسال نظر
یک هم استانی شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 09:11

با سلام
دوست عزیز مهم نیست تیم منیزیم فردوس در لیگ باشد یا نه مهم این است که نماینده ای از استان خراسان در لیگ باشد.
ضمناً تیم هندبال منیزیم فردوس در لیگ لیک می باشد اکر باور ندارید سایت فدارسیون هندبال رو چک کنید تا مطمئن شود که در سال گذشته تیم منیزیم صعود کرده و از لیگ دو به یک آمده است و مسابقات در خرم آباد برگزار شده است.

ما به حضور همه تیم ها احترام می گذاریم و در مطلب هم به این موضوع اشاره کرده ایم اما چه خوب است حضور تیم ها بر اساس ضوابط باشد و نه برنامگی ، نماینده شایسته فردوس سال گذشته از دسته دوم به دسته یک صعود کرده کاری که تیم دوم ثامن الحجج در دو سال قبل انجام داد و در سال گذشته در لیگ دسته یک از گروه خود صعود کرد اما در رقابتهای شش برتر جهت صعود به لیگ برتر از صعود بازماند و تیم های این مرحله شهرداری تبریز ، شهید نوبخت لارستان ، کوشا نسیم کرمان، هیأت هندبال آمل ، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، ثامن‌الحجج بودند و امسال شما باید در گروه یک رقابت کند نه در لیگ برتر و نه آسیا
قانون این را می گوید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد