سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

قاسم شعبانپور: ناراحت هستم که در شهر خودم نیستم.

مدیر سابق تربیت بدنی ثامن الحجج سبزوار:

من کری با ثامن الحججی ها ندارم اما مسابقه است و هر تیمی که برابر ما باشد  با تمام توان رو در روی آن حاضر خواهیم شد.


کاپیتان اسبق تیم ملی هندبال ایران:قطعا من که عمرم را در شهر و هندبال سبزوار سپری کردم هم شهر و مردم خودم را دوست دارم


سرمربی سابق ثامن الحجج سبزوار:خیلی خوشحالم الان هم ثامن الحجج 2 تیم خیلی خوب در لیگ دارد

 

 

منیزیم فردوس» حرف های زیادی برای گفتن در لیگ خواهد داشت؛


شعبانپور: من کری با ثامن الحججی ها ندارم

هاشم رسایی فر: لیگ برتر هندبال امسال با 13 تیمی که حضورشان در لیگ نهایی و قطعی شد 2 هفته ابتدایی خود را پشت سر گذاشت و از امروز وارد سومین هفته خود خواهد شد.

لیگ امسال با تغییراتی که در نحوه برگزاری آن از سوی فدراسیون صورت گرفته با شکل وشمایل جدید و البته با حضور تیم هایی جدید در حال پیگیری است. در کنار 2 نماینده پر قدرت هندبال خراسان یعنی تیم های ثامن الحجج سبزوار و مشهد لیگ امسال نماینده سومی نیز از خراسان بزرگ را در خود می بیند که از شهر فردوس و خراسان جنوبی در لیگ حاضر شده است.

منیزیم فردوس تیم تازه تأسیس هندبال خراسان جنوبی است که به همت قاسم شعبانپور پیر و پیشکسوت هندبال خراسان سر و شکل گرفت و با حمایت و همراهی مسؤولان صنایع منیزیم فردوس مجال حضور در جمع برترین های هندبال کشور یافت. حاج قاسم شعبانپور بعد از چند وقتی که از دنیای ورزش و هندبال به دور بود حالا با منیزیم فردوس برگشته تا این بار از شهری به جز سبزوار در بین هندبالی های کشور خودی نشان دهد.

 

       پس از حدود یکسال و نیم دوری از هندبال و بیماری سختی که پشت سر گذاشتید چه شد که قاسم شعبانپور دوباره به جمع هندبالی ها و لیگ برتر برگشت؟

بعد از عمل جراحی که انجام دادم حدود یکسال بیکار بودم و با اینکه پیشنهاداتی از سایر تیم ها داشتم اما هیچ کدام را قبول نکردم تا اینکه با اصرار یکی از دوستان نزدیکم به فردوس رفتم و مراحل تشکیل تیم شکل گرفت. هرچند که فردوسی ها قبل از این نیز در لیگ دسته اول توانسته بودند به لیگ برتر راه پیدا کنند. البته همراهی مسؤولان شهر و صنایع منیزیم خودش باعث دلگرمی من شد تا کار را با جدیت پیگیری کنم و در طول مدت خیلی اندکی تیم را با همکاری بقیه دوستانم ببندیم.

 

       این طور که گفتید شما تا شروع لیگ فرصت چندانی برای بستن تیم نداشتید با این شرایط تیم را چگونه اماده حضور در رقابت های لیگ نمودید؟

بستن تیم در این شرایط خیلی سخت بود من و دیگر دوستانم سختی زیادی را تحمل کردیم تا توانستیم تیمی ببندیم که بتواند از حیثیتمان دفاع کند همان طور که می دانید لیگ امسال 13 تیمی است و اکثر تیم های حاضر در آن با برنامه و با قدرت بسته شده اند همه به دنبال موفقیت در آن هستند و به نوعی مدعی . بستن یک تیم آن هم تیمی که برای اولین بار قرار است در لیگ برتر حاضر شود و پیشینه ای ندارد سخت است بازیکنانی که به منیزیم فردوس آمدند را به نوعی از دهان شیر در آوردیم. با این وجود باید بگویم منیزیم حرف های زیادی برای گفتن در لیگ برتر خواهد داشت.

 

        اتفاق جالبی که در خصوص منیزیم فردوس افتاد این بود که هنوز نیامده نماینده ایران در باشگاه های آسیا شد! چطور شد آسیایی شدید؟

زمانی که قرار بود فدراسیون نمایندگان هندبال ایران را برای حضور در باشگاه های آسیا معرفی کند تیم های هندبال ثامن الحجج سبزوار و مشهد محروم شده بودند  و فدراسیون با اعلام به باشگاه های دیگر از آنها خواست در صورتی که تمایل به حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا را دارند اعلام کنند که تیم ما همان ابتدا اعلام آمادگی کرد و منیزیم شد یکی از نمایندگان ایران در این رقابت ها.

       صحبت از هندبال ثامن الحجج شد قاسم شعبانپور به عنوان مدیر باشگاه و مربی سابق تیم هندبال ثامن الحجج احساسش از اینکه قرار است امسال رو در روی تیم سابق و شهرش قرار بگیردچیست؟

قطعا من که عمرم را در شهر و هندبال سبزوار سپری کردم هم شهر و مردم خودم را دوست دارم و همیشه در کنار آنها بودم و خواهم بود اما این را هم باید بگویم من یک مربی حرفه ای هستم و الان که با منیزیم فردوس همراه هستم فکر وذکرم موفقیت با این تیم است.اما اگر قرار باشد احساسم را بگویم این است که ناراحت هستم که در شهر خودم نیستم.
 

         پس باید در لیگ امسال منتظر کری خوانی های شما با هندبال سبزوار و ثامن الحجج باشیم؟

من از ابتدای شروع فعالیت باشگاه ثامن الحجج در کنار بقیه دوستانم بودم و خاطرات خوب و خوشی را با آنها دارم که از این بابت خیلی خوشحالم الان هم ثامن الحجج 2 تیم خیلی خوب در لیگ دارد که همه کارهایشان حرفه ای و با برنامه ریزی پیش می رود این یک فرصت خوب نه تنها برای هندبال و ورزش سبزوار است بلکه برای تمام استان شرایط خوبی به وجود آمده تا تیم های خوبی در لیگ داشته باشند. من کری با ثامن الحججی ها ندارم اما مسابقه است و هر تیمی که برابر ما باشد  با تمام توان رو در روی آن حاضر خواهیم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد