سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

حاج حمید شجاع:سبزوار مهد هندبال است و خواهد بود.

سرمربی تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار:
به امید کسب سکوی برتر راهی مسابقات جام آسیا می شویم

تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار در حالی پا به میدان رقابت های فصل جاری لیگ برتر گذاشت که قبل از آغاز مسابقات به دلیل حکم کمیته انضباطی فدراسیون هندبال از حضور در مسابقات لیگ برتر محروم شده بود اما پس از انجام بازی های هفته اول، یکباره خبر لغو محرومیت این تیم اعلام شد و با رایزنی های مثبت مسئولان ورزش استان این تیم از هفته دوم به میدان رفت.

  
در این مدت تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار با مربی خارجی خود "رافائل کاستلوی" اسپانیایی استخوان بندی اصلی فصل گذشته را حفظ کرد و در حال حاضر یکی از مدعیان قهرمانی این فصل از مسابقات به شمار می رود.

سرمربی تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار گفت: امسال به لحاظ مشکلاتی که در فدراسیون در خصوص محرومیت تیم از لیگ برتر بوجود آمد تا حد بسیار زیادی انرژی بازیکنان تیم در راستای رفع این مشکلات از دست رفت اما با حقانیتی که تیم ثامن الحجج داشت به حقوق از دست رفته خود رسید و در لیگ برتر حضور پیدا کرد.

"حمید شجاع" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: هر چند تمرینات  تیم نسبت به سال های گذشته دیرتر شروع شد اما بازیکنان با پشتکار یک هفته به شروع لیگ، خود را برای مسابقات آماده کردند و توانستند در سه بازی نخست تیم های حریف را با اختلاف کم شکست دادند.

وی از جذب دو بازیکن خارجی مارسین لجوسکی از کشور لهستان بغل چپ و دن کیریستین بولتر به عنوان داورزه بان تیم از کشور مقدونیه در ترکیب تیم ثامن الحجج سبزوار خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بازیکنان تیم  به لحاظ تجربه دو سال است که در باشگاه های آسیا  شرکت می کنند تجربه نسبتا خوبی نسبت به بازی ها دارند.

شجاع ادامه داد: سال گذشته به لحاظ اینکه شناختی از بازیکنان خارجی نداشتیم بازیکنان جذب شده آمادگی خوبی برای حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا نداشتند و نتوانستند کمک چندانی به تیم داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این مسابقات تیم ثامن الحجج سبزوار با 4 تیم هم گروه است که اولین بازی ان با تیم القرین کویت است و لخویا، السلت اردن و القرافه قطر به ترتیب با این تیم مسابقه خواهند داد.

سرمربی تیم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار با بیان اینکه به جز تیم القرافه قطر که  از تیم های قدرتمند است شناختی از مابقی تیم ها نداریم گفت: بهرحال تیم های بسیار سختی برای مسابقات هم گروه تیم ثامن هستند و ما نیز تیم قدرتمندی را راهی جام آسیا می کنیم امیدواریم یکی از سکوهای مسابقات را کسب کنیم.

شجاع در پاسخ به سوال خبرنگار ما چه پیش بینی از آینده بازی ها دارید بیان کرد: هندبال یک بازی بسیار حساس است و قابل پیش بینی نیست در 30 ثانیه  ممکن است نتیجه بازی تغییر کند  امسال سال سوم حضور تیم هندبال ثامن الحجج سبزوار در مسابقات است با تمام توان می رویم تا سکوی نخست را تصاحب کنیم.

وی بیان کرد: تیم ثامن 85 درصد بازیکنان ملی پوش را در اختیار دارد ما بازیکنان ملی پوشی چون سعید برخورداری، حسین رحمتی و مهدی طالبی را جذب تیم کرده ایم اما در عوض دو بازیکن امید سکناری و پویا نوروزی را از دست دادیم  خوشبختانه با حمایت های قدرتمندانه دکتر میرعلی خدمات ویژه ای به ورزش هندبال استان و شهرستان انجام شد که نتیجه ان جهانی شدن هندبال برای نخستین بار در طول تاریخ 48 ساله در ایران بود.

شجاع گفت: مهد هندبال سبزوار است و عوض شدنی نیست چندین سال است که قدرتمندانه در این ورزش ورود پیدا کرده ایم  و در این مدت در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان توانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم هر چند شهرستان کوچکی هستیم اما توانایی ما از 99 درصد  استان ها بیشتر است سبزوار مهد هندبال  است و خواهد بود.

منبع:سبزوار نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد