سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سبزوار ؛ مهد هندبال ایران

کانون هواداران مهد هندبال ایران

سعید برخورداری

 دروازه بان تیم ملی هندبال:

برای اثبات شایستگی خود به قطر می رویم
  دروازه بان تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار که همراه تیم ملی هندبال در اردوی تدارکاتی ایتالیا به سر می برد، گفت: تیم ملی هندبال ایران برای اثبات شایستگی خود رهسپار بیست وچهارمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال جهان در قطر می شود.

به گزارش ایرنا از فدراسیون هندبال، «سعید برخورداری» درباره حضور ایران در پیکار های جهانی افزود: هسته تیم کنونی ایران، اعتبار و شخصیت اصلی خود را برای اولین بار در رقابت های قهرمانی جوانان جهان در سال 2007 در بحرین به دست آورد جاییکه تیم ایران در جایگاه دهم جهان قرار گرفت. به جرات می توان گفت این نقطه شروع هندبال مدرن ایران بود.

وی ادامه داد: دو سال بعد، در مسیر مسابقات جهانی ناکام ماندیم گرچه اسپانیا را 36 بر 35 و تونس را 38 بر 26 شکست دادیم، اما این نسل آرام آرام بزرگ شد و سال به سال تجربیات گرانقدری را اندوخت تا اینکه امروز اینجا، یعنی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان هستیم.



** ایران یکی از جوان ترین تیم های حاضر در قطر است

برخورداری افزود: 18 نفر از 28 بازیکن حاضر در فهرست موقت تیم ملی ایران آنهایی هستند که سال 2007 با هم در مسابقات جهانی جوانان بودند، بازیکنانی23 تا 26 ساله، و این در حالیست که فقط دو تن از ملی پوشان تیم ایران بالای 30 سال سن دارند و این یعنی ایران یکی از جوانترین تیم های حاضر در مسابقات را دارد. با این اوصاف این رقابتها برای ایران کانونی برای کسب تجربه است و قرار نیست که در این مسابقات به راحتی تسلیم شویم.



** مسابقات قطر دشوار است
دروازه بان تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار ادامه داد: در اینکه مسابقات جهانی 2015 قطر رویدادی دشواری است، شکی نداریم، اما آمده ایم که در کنار کسب تجربه، بهترین نمایش خود را به اجرا بگذاریم. تیم ناشناخته ای هستیم اما این دلیل ضعیف بودن ما نیست. تیم ملی هندبال ایران برای اثبات شایستگی اش رهسپار قطر می شود و می خواهیم ثابت کنیم که می توانیم همپای سایر قدرت های هندبال جهان باشیم.



** هدف صعود از گروه است

ایران در گروه «B» این مسابقات در کنار کرواسی، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، اتریش و تونس قرار دارد.

در همین رابطه برخورداری معتقد است، ایران کم شانس نیست و می تواند سایر تیم های گروه را بیازارد.

وی گفت: برای ما هدف نهایی این است که جزو چهار تیم بالای گروه باشیم و بتوانیم صعود کنیم به دور بعد. نیامده ایم که در پارک قدم بزنیم بلکه آمدیم تا بهترین نماینده هندبال ایران باشیم. ایمان دارم که ی توانیم تونس و یا حتی اتریش را شکست دهیم و امیدوار باشیم که دو تیم بالای جدولی به ما برای صعود کمک کنند، هرچند که هیچ کدام از تیم هایی که در گروه ما هستند ضعیف نیستند، البته حساب کرواسی کاملا جداست چون آنها می توانند حتی فینالیست شوند.



** شانس بالای بازیکنان هندبال ایران برای عضویت در تیم های مطرح


برخورداری به شانس بالای بازیکنان هندبال ایران برای عضویت در تیم های مطرح اروپایی نیز اشاره کرد و گفت: می دانم که چشم مربیان و مسوولان تیم های مطرح دنیا به قطر دوخته شده تا بازیکنان ستاره و پدیده های جدید را از بین اعضای تیم ملی ایران شناسایی کنند، البته امروز هم سه بازیکن ایرانی داریم که اکنون در اروپا بازی می کنند. «سیدعلیرضا موسوی»، «محسن بابا صفری» برای تیم تاتابانیا و «سعید پور قاسمی» برای مزوکوشت مجارستان، که معتقدیم، می توانیم بیشتر از این هم در اروپا بازیکن داشته باشیم.



** شگفتی ساز مانند تیم ملی والیبال می شویم

وی افزود: هندبال ایران برای پیدا کردن جایگاهی شایسته برای خود در صحنه بین المللی است، ما هم می توانیم مثل تیم ملی والیبال کشورمان شگفتی ساز باشیم. همانطور که آنها در سال 2014 شگفتی ساز جهان بودند و در پایان مسابقات قهرمانی جهانی 2014 در لهستان به مقام ششمی رسیدند،و یا حتی وقتی که ابرقدرت های سنتی والیبال جهان را مبهوت کردند و به مقام چهارمی لیگ جهانی رسیدند.

برخورداری گفت: آنچه والیبال ایران انجام داد شگفت آور بود، همین برای ما یک منبع الهام بخش و نمونه کاملی است که ما ایرانی ها هرجا بخواهیم می توانیم موفق باشیم ورزش و غیر ورزش هم ندارد فقط کافی است که خوب برنامه ریزی کنیم و زیاد تلاش کنیم.

به گفته وی، در والیبال فدراسیون کشور، یکی از بهترین مربیان جهان یعنی «خولیو ولاسکو» را کنار تیم گذاشت آنها به ولاسکو زمان دادند و هرچه می خواست برایش فراهم کردند انها ابتدا بیشتر از حد خود در مسابقات بین المللی نشان دادند و چندی بعد قوی تر شدند و پیشرفتشان چشمگیر شد.

برخورداری که با تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار به تازگی در مسابقات جام باشگاه های آسیا در قطر حاضر بود، ششمین سفر خود به دوحه را تجربه خواهد کرد.

وی در این باره گفت: سال به سال شما می توانید تغییر را در چهره شهر دوحه ببینید. گرمای مسابقات جهانی هندبال قطر 2015 را از همان مسابقات جام باشگاههای آسیا با دیدن تابلوهای بزرگ تبلیغاتی که در سراسر شهر نصب بود، حس کردم. از من نپرسید که چه انتظاری از مسابقات جهانی در قطر دارم زیرا معتقدم آنها بهترین میزبانی را از این مسابقات به عمل می آورند و همه می دانند که به یک رویداد رسمی مهم با میزبانی ایده آل قدم می گذارند.

بیست وچهارمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال مردان قطر از 25 دی ماه تا 12 بهمن ماه برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد